Apocthulhu (könyv + PDF)

(1 vásárlói értékelés)

21 000 Ft

Készleten

Kategória:

Leírás

„A Régiek voltak, a Régiek vannak, a Régiek lesznek. Nem a minékünk ismerős terek lakói ők, hanem e terek között…”

Az emberiség szereti azt hinni, hogy ő a világ és az univerzum legfőbb hatalma. De ez csak illúzió és hazugság. Jóval azelőtt, hogy mi felemelkedtünk volna a nyálkából, más, sokkal nagyobb hatalmak uralkodtak bolygónkon… és ugyanezek a hatalmak mindvégig arra voltak hivatottak, hogy egy napon visszavegyék az első helyet. Az APOCTHULHU egy szerepjáték, amely egy olyan világot fedez fel, amelyben egy ilyen szörnyű újbóli felemelkedés már megtörtént, és a világot poszt-apokaliptikus nyomorba taszította.

Az APOCTHULHU egy asztali szerepjáték, amely célja, hogy lehetővé tegye számtalan különböző múltbeli vagy jövőbeli világ felfedezését, ahol a Mítosz valahogy átvette az irányítást. Lehet, hogy az emberi civilizációk akkor buktak el, amikor Shub-Niggurath szörnyű termékenységgel ajándékozta meg a Földet? Vagy amikor Nyarlathotep szavai kölcsönös megsemmisítésre buzdították a szuperhatalmakat? R’lyeh felemelkedett, és felébresztette a tudod kit?

Az APOCTHULHU egy egyszerű, mégis elegáns D100-as rendszerre épül. A játékosok hétköznapi embereket alakítanak, egy poszt-apokaliptikus világ Túlélőit. A szabályrendszer hangsúlyozza az élet halálos voltát a világvége után – sok veszély leselkedik az egészségre és az épelméjűségre. A szabályok kitérnek a felszerelések és erőforrások gyűjtésére is, ami gyakran az egyetlen módja annak, hogy a Túlélők hozzájussanak a szűkös készletekhez.

A Túlélők a posztapokaliptikus világ borzalmainak felderítésével, valamint ármánykodásaik és ügynökeik legyőzésével talán garantálják a közösségük életét, hogy folytathassák a harcot. Vagy olyan titkokat tárhatnak fel, amelyek egy napon megdönthetik a Mítosz urainak hatalmát.

Az APOCTHULHU szabálykönyv egy gyönyörűen és illusztrált 330 oldalas könyv, amely bemutatja a játék szabályait és egyben a kalandok bőséges tárháza.

D100-ALAPÚ SZABÁLYOK

A könyv teljes és részletes szabályrendszert tartalmaz, amit tovább racionalizáltunk és bármilyen Lovecrafti poszt-apokalipszis lejátszására alkalmas, legyen az akár jövőbeli, akár mai, vagy akár történelmi apokalipszis:

  • Karakteralkotás: A rugalmas karakterarchetípusokkal a játékos karakterek túlélőinek széles skáláját alkothatjátok meg, a félős egykori irodai dolgozóktól a zord országúti harcosokig.
  • Gyűjtögetés: Hasznos nyersanyagokat találni a posztapokaliptikus pusztaságban nehéz lehet – a játék szabályokat kínál annak meghatározására, hogy mit lehet könnyen felkutatni, és mit nem. És hogy milyen „cuccokat” lehet előszedni a Túlélő személyes holmijából, ha szükség van rá.
  • Társadalmi kötelékek: Egy meghatározott társadalmi struktúrák nélküli világban néha a Túlélő csupán a körülötte lévő egyénekkel és a csoportokkal való kötődéseire számíthat. Mindkettőt kifejezetten támogatják a szabályok.
  • Egyszerű, de halálos harc: A világ lehet erőszakos, de a harcba bocsátkozás soha nem biztonságos lehetőség, inkább egy végső megoldás, amely a győztes és a vesztes számára is maradandó sebhelyeket (vagy halált) okozhat.
  • Épelme-szabályok: A lovecrafti játékokban a veszélyes igazságoknak mindig szörnyű ára van, de egy poszt-apokaliptikus világban nem minden borzalom rejtett… és nem is feltétlenül szokatlan.

POSZTAPOKALIPTIKUS VILÁGALKOTÁS

Az APOCTHULHU szabályait úgy terveztük, hogy a lovecrafti posztapokaliptikus világok széles skáláján játszódó játékokat támogassák. Ezért nincs egyetlen „alap” világ, hanem a könyv inkább segítséget nyújt a sokféle környezetben játszható játékok felépítéséhez vagy adaptálásához:

  • Építsd meg a sajátodat: Tanácsokat és iránymutatásokat adunk azoknak a Játékmestereknek, akik saját eredeti ötletükből egy poszt-apokaliptikus világot szeretnének létrehozni, és azt egy teljes értékű játékkörnyezetté alakítani.
  • Kidolgozott „példa” apokalipszisek: Nyolc világot találsz itt részletes leírással az Apokalipszis eredetéről, a világ részleteiről, valamint néhány jellemző szörnyről, természetfeletti csodáról és kötetről.
  • William Hope Hodgson: Az Éjszaka Földje című műve: Egy bővített „forráskönyv” fejezet részletes leírást nyújt a Hodgson 1913-as regényében leírt bizarr, távoli jövőbeli apokaliptikus világról. A legendás tervező, Kevin Ross adaptációja.

KÉSZ KALANDOK

A világleírásokon kívül az APOCTHULHU szabálykönyv két részletes lovecrafti kalandot is tartalmaz. Mindegyik más világban játszódik:

  • Rúgd meg a konzervdobozt Jeff Moellertől: A világvége akkor jött el, amikor egy őrült világvége-szekta által megjósolt világméretű tűzvész TÉNYLEG eljött. A játékos karakterek azon kevesek közé tartoznak, akik ezt túlélték a szekta berendezett bunkereiben; egy évvel később különös rádióüzeneteket kapnak. Hallgassanak rájuk?
  • Sárga és kellemetlen föld Jo Kreiltől: Egy történelmi apokalipszis, amely az 1890-es évek Nagy-Britanniájának egy alternatív változatában játszódik. Viktória királynő eltűnt, ahogyan a viktoriánus kor hagyományai is. Helyette a Sárga Király által elrendelt hedonizmus és dekadencia van.

Akár egy kész, egyszeri játékra vágysz, akár egy folyamatos, zord túlélő horror kampányra, az APOCTHULHU a te kapud az emberiség múltjának vagy jövőjének rémálomszerű változataihoz.

Készen állsz, hogy az Apokalipszis egyik Túlélője legyél?

Terjedelem: 332 oldal
Méret: letter (216×279 mm)
Szín: színes borító, színes belívek
Kötészet: keménytábla borító, ragasztókötés
Fájlméret: 88 MB
Első feltöltés: 2022. március 3.
Utolsó frissítés: 2022. március 12.

Beleolvasóhoz kattints fent a könyv borítójára.

1 review for Apocthulhu (könyv + PDF)

  1. jana (megerősített tulajdonos)

    Rövid leszek, mert telefonról pötyögök…
    Nagyon, nagyon tetszik a fizikai könyv is. Hozta az elvártakat, jó a kötés, szép a dizájn. A belső lapokat picit szokni kell, de inkább tetszenek! Várom már, hogy először mesélhessem. Kicsit még a bőség zavara al küzdök, annyi a jó hattéranyag!

Mondd el a véleményed

Érdekelhetnek még…