2001-ben megjelent a Káosz szerepjáték, aminek most lassan készül egy átdolgozott, kibővített kiadása. De az eddig eltelt 17 év alatt megváltoztak a játékosi szokások. Ennek legjobb érzékeltetése volt számomra, amikor egy szerepjátékos találkozón beszélgettünk különféle rendszerekről, és többen elhatárolódtak bizonyos dolgoktól, mert ma már nem tudnak annyi energiát fektetni a szerepjátékba, nem akarnak 250 oldalas szabálykönyveket elolvasni ahhoz, hogy képet kapjanak egy rendszerről, világról (ajaj, a Kék Bolygó játékosok + játékmesterek kézikönyve 500 oldal). Maradnak inkább az eddig megismert rendszereiknél. Erre a tendenciára Mike Pondsmith is felfigyelt, ahogy a Cyberpunk v3 bevezető szövegében olvashatjuk:

“Amikor megírtam az első Cyberpunkot, a szerepjátékok felfutóban voltak, a számítógépes játékok pedig gyerekcipőben jártak. Most a szerepjátékokat sok irányból megszorongatta a digitális mostohagyermekük. Ez azt jelenti, hogy megváltoztak a játékstílusok. Senki sem fog elolvasni kilencszáz oldalt, mielőtt elkezdene játszani egy játékkal – nem, amikor bekapcsolja az Xboxot, és pár perc múlva már apríthat is. Ezért ez a változat tükrözi a számítógépes játékok befolyását a mai szerepjátékosokra. Ezt a könyvet úgy terveztük, hogy az első pár oldal elolvasása után egyből bele tudd vetni magad a játékba.”

Számomra akkor érkezett el az áttörés, amikor játszhattam a Holló Úrnő (Lady Blackbird) játékkal, és megtapasztalhattam, mekkora izgalmat jelent egy narratív rendszer, és milyen kevés játékosi és mesélői előkészületekkel is lehet remek játékélményt nyújtani. Ezért összeházasítottam a FU (Freeform Universal) rendszerét a Holló Úrnőével, a sztori alapjául a Káosz szerepjáték elején olvasható Kard, buzogány, könyv című novellát vettem, kibővítettem a játszható karakterek számát ötre, és íme a végeredmény, a Káosz káosza. 11 oldalon minden ott van, ami egy játéküléshez szükséges: rendszer, karakterlapok, kaland egy csomagban.

Ezzel a kiadvánnyal nem kívánom csorbítani a meglévő és készülő Káosz szerepjáték érdemeit, hiszen annak is megvan a maga rajongótábora. De ha nem idegenkedsz a narratív játékoktól, akkor érdemes kerítened egy csapatot, és kipróbálni ezt élesben.

Ez az 1.01-es változat.

Tervezek ez alapján egy Kék Bolygó játékot is, ami nem high fantasy, hanem sci-fi horror nyomozós túlélős, rejtett árulós lesz. Kövesd az oldalt, hogy ne maradj le!